Beter laat dan nooit. - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit. - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit.

Door: janoekje

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 April 2015 | Verenigde Staten, Grand Junction

Grand Junction, Maandag 13 april 20.30 uur.
Ja daar zitten we dan in 'onze' heel fijne camper, al helemaal in Gr. J. Het loopt altijd anders als gedacht, ook met ons reis verslag, maar daarom niet minder mooi.
Woensdag 8 april zijn we naar Hoofddorp getreind en daar in een hotel overnacht.
Donderdagmorgen 9 april naar Schiphol en eerst naar Washington gevlogen. Daar moesten we met ons hele hebben en houden door de douane en controle. Een snuffelhond rook iets van voedsel in een van onze koffers en we werden apart gezet en nogmaals gecontroleerd. Niets gevonden en mochten dus verder. Van Washington naar Minneapolis gevlogen met erg veel turbulentie. Er was een tornado in de buurt, veel schade volgens de TV.
Om 19.00 uur plaatselijke tijd in ons prima hotel.(02.00 uur ned tijd!) Kort geslapen want vrijdagmorgen 6.30 uur al weer wakker.
Vrijdag 10 april dus vroeg heerlijk ontbeten, met de shuttle naar het vliegveld en daar opgepikt door een bus die ons naar Winnebago in Forresst City Iowa bracht. In Minneapolis was het 2 graden en regen en natte sneeuw!
We waren met ong 40 mensen. Daar met koffie en koek ontvangen en wachten tot alle formaliteiten waren afgehandeld. Daarna instructie bij onze camper Foto 1. Het is een 25 feet camper bijna 8 meter er kunnen 6 personen in slapen. Om 13.30 uur reden we naar Mason City waar we bij de Walmart, een grote supermarkt inkopen hebben gedaan. foto2. Het was nog maar 16 uur dus besloten we nog een stuk te rijden en zo kwamen we via weg 69 en 80 in Des Moines- West terecht op een camping. Deze was nog niet seizoensklaar, dus wifi deed het niet! Het weer is al wat opgeknapt maar vannacht was het erg koud.
Zaterdag 11 april rijden we om 8.30 uur via weg 80 richting westen. Het wordt mooi weer, 22 graden maar het waait hard. Er is veel vrachtverkeer, foto 3, en die rijden minstens 110 km/u wij houden het bij 90-95 km/u. Het landschap is eerst heuvelachtig, later eentonig bouw of grasland. Wij rijden tot Lexington en overnachten in een mooi Johnson lake statepark. Er staan maar 3 campers. foto 4.