Zand schuurt de maag. - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Zand schuurt de maag. - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Zand schuurt de maag.

Door: janoekje

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 April 2015 | Verenigde Staten, Moab

Het is nu 20.00 uur en we staan in Moab op camping Canyonlands.
Vanmorgen redelijk vroeg vertrokken van de camping in Grand Junction. Inkopen gedaan voor de komende 2 dagen en daarna via weg no 70 naar het westen gereden. Het is mooi weer en zo rijden we Utah binnen foto 1. Koffie drinken we bij een vieuwpoint waar je een heel mooi uitzicht over de hoogvlakte hebt. We besluiten de Scenic Coloradoriver Byway no 128 naar Moab via Cisco te nemen. Eerst een stuk prairie en dan komen we in Cisco- 20 ingestorte houten huizen, stacaravans en oude auto's helemaal verlaten!
Woestijnachtig gebied met hier- en daar wat koeien. Olie wordt er nog wel opgepompt. Langzamerhand wordt de omgeving adembenemend mooi en komen we aan de Coloradorivier die we daarna volgen. We eten een broodje bij een restaria en maken (te) veel foto's 2 en 3. Het vervolg is zo verschrikkelijk mooi, we nemen er de tijd voor, weer te veel foto's foto 4. Onderweg waait het soms hard en zien we kleine wervelwinden met veel zand. We zijn om 14.30 uur in Moab waar ze ons een camping in het dorp aanraden, er is een windwaarschuwing en ook hier stuift het zand overal rond. In de bergen is het nog erger zeggen ze. Wij genieten op de camping van de zon en lezen wat, af en toe ook hier wind met stofzand.
Vandaag is het 28 graden, morgen verwacht men 9 graden brrrr.

• 15 April 2015 - 17:06

Alwina:

Je moet als doorgewinterde reiziger ook overal op voorbereid zijn. Mooie plaatjes van de natuur.Veel plezier nog.

• 17 April 2015 - 14:45

Herman En Immy:

Leuk om over jullie reiservaringen te lezen. Jullie komen nu in een prachtig gebied. We denken terug aan onze eigen vakantie daar.
    Fijne dagen, geniet ervan!
    Groeten en goede reis!

• 28 April 2015 - 23:33

Mieke:

Wat leuk weer om jullie te volgen op jullie avontuurlijke reis. Heel veel plezier en geniet!