Van Green River naar Henrieville - Reisverslag uit Henrieville, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Van Green River naar Henrieville - Reisverslag uit Henrieville, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Van Green River naar Henrieville

Door: janoekje

Blijf op de hoogte en volg Jan

18 April 2015 | Verenigde Staten, Henrieville

Vandaag donderdag 16 april rijden we nog een stukje weg 70 daar staat een bord: de komende 200 km geen service, dus geen benzine en geen Mc Donalds!! Wij nemen de scenic way 24. Het eerste stuk is erg rotsachtig en daarna wordt het golvend prairieland. Zomaar midden in het land staat een mooie rotsformatie. We stoppen voor foto's en beseffen dan dat we hier 10 jaar geleden ook stonden, toen kwamen we van de andere kant! foto 1.
Het landschap verandert in erg mooi bergland en zo omen we in Capitol Reef NP. We bewonderen ook hier de mooie rotsen en de rotstekeningen die indianen 1000 jaar geleden maakten. We rijden door tot Torrey waar we tanken voor $ 100,00 de benzine kost hier ongeveer 85 dollarcent/liter.
Wij rijden ong. 4 km op 1 liter! Onze 8 cilinder Ford rijdt prima en in de bergversnelling neemt hij moeiteloos hellingen tot 12%. We rijden nu verder over weg 12 een fantastische route door het Dixie Nat Forrest. Het begint te sneeuwen, we rijden nu soms op 3000 m hoogte. foto 2. Het is erg koud in de wind maar het is een heel mooie weg. Zo rijden we door of over Grand Staircase Escalante NP waar we over een bergrug rijden die net zo breed is als de weg! Ook hier mooie plaatjes. foto 3. In Henrieville rijden we naar het Kodachrome Basin St. p. waar we een selfsupporting plek krijgen, onder mooie bergkammen en tussen jeneverbes struiken. foto 4. Alle plekken met el. aansluitingen waren bezet. Ook hier begint het te sneeuwen, maar de temp blijft rond 0 gr. Onze kachel is warm en onze boord-accu vol. Wij redden ons wel.