Zondag-maandag-dinsdag - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Zondag-maandag-dinsdag - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Zondag-maandag-dinsdag

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 April 2015 | Verenigde Staten, Bakersfield

Wij staan nu op een KOA camping in Lake Isabella Californie. Zondagmorgen deden we rustig aan en reden pas om 9 uur. Via Interstate 15 deze weg is tercht een Interstate, van Utah komen we in Arizona en later in Nevada! We moeten de klok ook weer 1 uur terug zetten. We nemen de afslag weg no 169 naar Valley of Fire St.p. De campgrounds zijn vol staat er maar de ranger zegt dat er plaats genoeg is, deze zondag gaan veel mensen weer naar huis. Op Arch Rock campground vinden we een mooie plek. Het is dan 12.00 uur we houden ons verder rustig vandaag.foto 1. Vandaag 32 gr.
Maandagmorgen gaan we vroeg het park verkennen, het is dan nog niet te warm en verbazen ons toch weer over de prachtige rotsformaties en kleuren en ook de oeroude rotstekeningen.foto 2. Als we het park uitrijden belanden we in de woestijn rond Las Vegas.
Eindeloze vlaktes met groene struikjes die nu bloeien met gele bloempjes. yuca#s en hier en daar Joshua trees. We laten Las Vegas links liggen deze keer en rijden door naar Death Valley. 105 gr F geeft de thermometer aan 40 gr C. En alle sites met elektrische aansluiting zijn bezet! Oekje kijkt de camphost eens lief aan en wij mogen als zijn gast naast hem staan full hooked up! Het mooiste plekje van de camping! foto 3. Hij is een fietser dus contacten zijn gauw gelegd. foto 4.
Dinsdagmorgen redelijk vroeg naar Bad Water het laagste punt van Noord-Amerika gereden en over de zoutvlakte gelopen, net bom-ijs. foto 5 Daarna Artist Drive gedaan weer een fantastisch kleurenspel. Via weg 178 naar het zuiden weer via woestijn en zoutvlaktes naarTrona-Ridgecrest daar heerlijk Chinees gegeten en getankt. Enorme vliegbasis hier. Daarna weer door de bergen naar Lake Isabella. Hier is weer groen gras! We hebben nu onweer en het dreigt te gaan regenen. 22 gr. lekker.

• 22 April 2015 - 08:41

Petra En Andries:

Wat een prachtige reis en foto`s, we genieten ierdere keer van de verhalen en foto`s. Foto 2 vind ik van deze wel heel bijzonder vast in het echt nog 10x mooier.

• 22 April 2015 - 16:15

Jaap En Henny:

Leuk om alle verhalen te lezen. Warm gehad in death valley? Geniet er van!

• 22 April 2015 - 21:39

Alwina:

Jullie genieten volop. Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Dat was vast een heerlijke warme dag. Een fijne reis verder.

• 22 April 2015 - 21:39

Janneke En Wim:

Hallo Oekje en Jan,
    Leuk om weer een beetje met jullie mee te reizen. Toch wel een heel andere wereld dan ons kleine Nederland. Een hartelijke groet en nog veel reisplezier.

• 28 April 2015 - 23:43

Mieke:

Wat een prachtige rotstekeningen! Je ziet zo nog eens wat. Maar Friezen wat is bom ijs? Kun je dat de rest van Nederland uitleggen? Dank je voor alle verhalen en plaatjes.
    Meelevende groeten, ook van Rinse