Hw 1 - Reisverslag uit Indian Head, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Hw 1 - Reisverslag uit Indian Head, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Hw 1

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 Mei 2017 | Canada, Indian Head

Als we vanmorgen om 7.45 uur Hw 1 Trans Canada opdraaien hebben we al de nodige arbeid verricht. De schoonwatertank bijgevuld (110 liter) Grijs watertank geleegd (80) en Black watertank (100) geleegd. Het wordt vandaag weer warm, 30 graaden dus de cruise-control op 100 en karren maar. Het landschap is vlak of heuvelachtig en bestaat hoofdzakelijk uit onland met hier- en daar een groep koeien of eindeloze bouwlanden. Als een boer hier wil ploegen kan hij op 1 dag net een keer heen en weer volgens ons. Het is rustig op de weg dus ij schieten mooi op. In Swift Current doen we inkopen en drinken koffie; In Moose Jaw krijgen we bij de info, deze is tenminste open, folders en een kaart van Saskatchewan. Via Regina rijden we naar Indian Head waar we de camping opzoeken. We zitten om 15.00 uur lekker in de zon en gaan vanavond lekker BBQ-en. Vandaag 450 km gereden, inmiddels bijna 2000 totaal.

• 07 Mei 2017 - 07:30

Anna-jeltje :

Een nieuwe poging voor een berichtje. De vorige is maar voor 1/3 geplaatst.

• 07 Mei 2017 - 07:34

Anna-jeltje :

Deze dus ook.
    Nog een poging. Weer thuis na heerlijk van het mooie weer en de omgeving te hebben genoten op Kreta.
    Hier nu ook zon, die hebben we maar meegenomen.
    Vanmiddag naar Rotterdam voor Jesus Christ Superstar. Een hele onderneming met Feynoord spelend voor het kampioenschap. Geniet daar van het mooie weer en maak n og maar flink wat kilometers! Tût.

• 07 Mei 2017 - 13:25

Betty Westerik:

Is er airco in de auto? Dat lijkt me wel nodig met zo'n temperatuur! Of rijden jullie met een raampje open?
    Op mijn balkon is het 20 graden, heerlijk om in/op te vertoeven. Waar dienen al die tanks voor? In je ogen een domme vraag misschien....
    Rijden jullie om de beurt?
    Groetjes van Betty.

• 07 Mei 2017 - 20:31

Jaap/Hendrika:

Ik zag een keer foto,s in t Reynolds museum , Wetaskiwin Alb, 6 paarden voor de heeel brede ploeg, paarden gefokt zo groot als olifanten! Schoot t toch nog een beetje op
    Veel plezier, gr J/H

• 08 Mei 2017 - 23:06

Frans Hoogstrate:

Na 2 maanden USA en de heerlijke warmte van het zuidwesten in ons lichaam was het wel weer wennen in Hattem. Rij maar niet te snel door Canada anders zijn jullie te vroeg binnen.