Niagara - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Niagara - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Niagara

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

16 Mei 2017 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Het is hier nu dinsdagmiddag en wij staan op de camping in Niagra Falls. Veel problemen met, of geen internet dus geen verhalen de afgelopen dagen. Donderdag 11 mei rijden we van Thunder Bay naar White River. Hier is het beertje dat later model stond voor Winnie the Phoe gevonden. Hij eindigde in de dierentuin in Londen. We rijden door naar Wawa, waar we op de camping vuurtje stoken en bbq-en de ultieme "Canadian Dream" wel '(( km gereden nog steeds naar het oosten.
Vrijdag 12 mei verder op de 17 naar Sault ste Marie en richting Sudburrie, maar zover willen we niet rijden vandaag. Het landschap is een herhaling van zetten al een duizend kilometer, mij vevellt het niet maar O wil wel weer eens groene weiden zien. Er zitten hier nog geen blaadjes aan de bomen dat moet nog beginnen allemaal. In Thessalon krijgen we een heel mooie plek op de camping aan North Channel, een deel van Lake Huron.
Zaterdag 13 mei rijden we via Sudburrie en Parry Sound naar Huntsville, waar we op een rommelige camping een plekje vinden. De mensen op de camping zijn erg aardig, de seizoenplaatsen worden hier en daar klaar gemaakt. Zondag rijden we naar het Algonquin Prov Park, het is maar 80 km naar het Mew Lake, midden in het park en daar is de camping open, de rest van de campings is gesloten. We zij er al om 10 uur en besluiten op deze heel mooie plek 2 nachten te blijven en vandaag wat te wandelen en van de zon te genieten. Maandag het mooie bezoekerscentrum bezocht, echt de moeite waard en Beaver Pond Trail gelopen. De bevers hebben daar enorme bouwsels gemaakt, maar de bevers zelf niet gezien. Het blijft bij een wilde kalkoen, vogels en toch nog een Moose - Eland- als we het park bijna uit zijn. Helaas geen foto kunnen maken. 's Middags terug naar Huntsville-pas op voor overstekende schildpadden- naar Gravenhurst.
Vandaag dus via een druk Toronto, lang leve de Tom-Tom, naar Niagra Falls. Hier blijven we 2 nachten. Onze km teller staat inmiddels al bijna op 5000 mooi volgens "schema" dat op 7200 zou eindigen. De komende weken dus minder rijden. We hebben de afgelopen dagen wisselvallig weer met zon en buien, van 12 tot 22 graden. Hier staan de krentenbomen in bloei, net als het appelboompje op de camping.

• 16 Mei 2017 - 21:58

Petra Van Der Sluis:

Mooie route weer, volgens mij is het niet erg druk onderweg of op de campings. Wel lekker overal een BBQ plaats.

• 17 Mei 2017 - 09:57

Betty Westerik:

Je blijft genieten, ook al is de omgeving soms niet 'je dat'. Geen heimwee naar je thuisland? Dat zou mij nl overkomen, vandaar dat ik niet naar het buitenland ga. Fijne tocht verder; ik blijf je met plezier volgen. Groetjes, Betty