Naar Montreal - Reisverslag uit Montréal-Ouest, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Naar Montreal - Reisverslag uit Montréal-Ouest, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Naar Montreal

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

21 Mei 2017 | Canada, Montréal-Ouest

Donderdagmorgen rijden we, nadat we de tanks hebben geleegd, terug naar Toronto, heel veel verkeer, vooral op de andere weghelft. Het weer is goed en wij rijden dankzij TT toch vlot dwars door de stad. Na 2 uren stoppen we bij een winkelcentrum voor koffie bij de Starbucks en doen inkopen bij Costco, lijkt op Makro bij ons maar vele malen groter. En jawel, bij de kassa blijkt dat je een pasje moet hebben om hier inkopen te kunnen doen. Wij laten de kar dus maar achter bij de kassa! We rijden door naar Salem waar we een mooie camping vinden. De eigenares- beheerder wil geen plastic geld en ook geen belasting betalen zegt ze en wij hebben niet genoeg cash. Portemonnee op de kop en hoewel te weinig is het ook goed. We love to have Dutch people! Vrijdag rijden we verder op de 401 naar Rockport, hier maken we een mooie rondvaart over de St Lawrence rivier door het Thousend Islands Park. Het zijn er overigens 1800 eilandjes. Daarna door naar Ottawa-West. Nog 1 plaatsje vrij op de grote camping! Hier wordt Victoria-weekend gevierd zoals midsommer in Zweden, hele families komen bij elkaar en overal vuurtje stoken en de BBQ aan. Toch gezellig. Zaterdag besluiten we vanwege het mooie weer Ottawa maar links te laten liggen en rijden we naar Upper Canad Village.
Een heel mooi openluchtmuseum tijdvak 1840 - 1850. Toen in 1950 de st Lawrens seaway werd aangelegd steeg het water en moest het hele dorp verplaatst worden. Het ziet er mooi uit, alles is in werking en het is prachtig weer. Wij genieten. Wij eindigen vandaag in Montreal-west. Morgen van hier uit naar de Metro en de stad onveilig maken.

• 21 Mei 2017 - 10:45

Petra Sluis Van Der - Hummel:

Wat een verhaal, geen geld geen boodschappen, maar gelukkig wel een boel gezelligheid. En wat een mooie camping plaats. Geweldig weer. We genieten lekker met jullie mee.

• 21 Mei 2017 - 13:21

Betty Westerik:

Camping Salem.......Hier wil je toch blijven.....wat ziet dat er aanlokkelijk uit!

• 21 Mei 2017 - 14:34

Jan Mulder:

Jullie hebben wel een verhaal als je thuis bent. Wat geweldig wat jullie zien en meemaken.
    Genieten dat is het wat jullie doen. nog veel meer genieten gewenst.
    Groetjes j&j mulder