Van Rochester naar Spearfish - Reisverslag uit Sturgis, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Van Rochester naar Spearfish - Reisverslag uit Sturgis, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Van Rochester naar Spearfish

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 April 2018 | Verenigde Staten, Sturgis

Als we maandagmorgen wakker worden lijkt het buiten een sprookje door de sneeuw die vannacht gevallen is, het vriest 11 graden! Wij rijden weer naar de 90 en zetten de gang er in. Het landschap hier is oneindig uitgestrekt, de weg goed en weinig verkeer. De cruisecontrol op 95 km/u en karren maar. Onderweg tanken 138 liter a 54 eurocent per liter! Na een toch nog lange dag eindigen we vandaag op een campsite bij Mitchel. We kunnen alleen elektrisch krijgen, de rest s afgesloten. DE kampbaas zegt dat hij vroeger altijd al 3 weken open was rond deze tijd, het klimaat verandert ondanks Trump. Vandaag zo´n 500 km gereden.

Dinsdag al weer vroeg op pad verder over de 90 naar het westen. Het eentonige landschap verandert plotseling als we de Missouri-rivier in zicht krijgen, mooi heuvelachtig, in het plaatsje Chamberlain bekijken het Veteranen Monument en de Hall of Fame van South Dakota waar beroemdheden uit deze staat worden geëerd. Al vroeg in de middag rijden we het Badlands Statepark binnen. We verwonderen ons over de mooie klei-achtige heuvels-bergen. Inmiddels is het ongeveer 20 °C ! Op de camping hier zitten we vanaf 15. 00 uur in de ZON.

Vanmorgen rijden we de Badlandloop verder en genieten van het uitzicht op de viewpoints. We rijden naar het plaatsje Wall waar al 150 km lang veel reclameborden voor langs de weg staan. De drugstore heeft koffie voor 5 ct! Het lijkt we een project van Hennie vd Most, veel winkeltjes in cowboystijl waar van alles te koop is. De koffie is lekker en kost ... 5 ct! Wij rijden verder naar Spearfish in de Black Mountains, waar we om 15.00 uur zijn en lekker gaan BBQ-en in de zon.

Hoe het morgen en overmorgen gaat weten we nog niet, er wordt vrijdag een zware sneeuwstorm verwacht, die proberen we te ontwijken. Het is nu niet voor te stellen dat die storm er aan komt. Onze teller staat inmiddels op 1255 mijl. = 2020 km.

• 12 April 2018 - 08:10

Anna-jeltje:

Wat is het daar weer mooi! Fijn dat jullie de prairie eerst weer over zijn. Op naar de volgende mooie locatie.
    Tut.

• 12 April 2018 - 09:12

Marijke:

Mooie verhaal!
    Gisteren en eergisteren is hier prachtige weer! Nu kouder.
    Geniet ervan!

• 12 April 2018 - 10:23

Petra Van Der Sluis:

Wat een uitgestrektheid, en wat een sneeuw, Al veel km gereden, en dan kom je een project van Hennie vd Most tegen, bijzonder.

• 12 April 2018 - 10:28

Geury De Vrie:

Een bijzondere tocht. Heel apart deze grote temperatuurverschillen!
    Het ziet er schitterend uit.

• 12 April 2018 - 22:09

Frans Hoogstrate:

Boeiend om jullie te volgen, temeer daar wij een groot gedeelte van jullie traject hebben gereden. In SD zijn we bij Chamberlain in noordelijke richting afgebogen de Missouri river volgend naar North Dakota.
    Veel sterkte met de komende hevige sneeuwstorm, die in grote delen van Wyoming verwacht wordt. Zettten jullie je maar schrap. Jullie schieten overigens al flink op.....
    Goede reis verder.

Groeten van Ina en Frans