Zondag 12-maandag 13 april - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Zondag 12-maandag 13 april - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Zondag 12-maandag 13 april

Door: janoekje

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 April 2015 | Verenigde Staten, Grand Junction

Zondagmorgen12 april rijden we al weer vroeg, het tijdsverschil is nog niet verwerkt, dus zijn we vroeg wakker. We rijden verder via weg 76 naar het westen het echte prairie-gevoel krijgen we door de eindeloze vlaktes met hier en daar een boerderij. De tumble-weeds rollen over de weg door de harde wind. Het is vandaag 23 graden. Bij Wiggins rijden we naar het Jackson lake Statepark.foto 1 en 2. Er is een omleiding waardoor we over een zandweg met wasborden stuiteren. De camper houdt zich goed, de kwaliteit is duidelijk beter dan die van vorig jaar. We hebben al 1200 km op de teller en liggen voor op ons reisschema.
Maandag 13 april. Vanmorgen komt de zon prachtig op. foto 3. We willen het kalm aan doen vandaag en rijden via weg 76 naar Denver en daar de Rocky Mountains in via weg 70. We willen naar het outletcentrum in Siverthorne en daar in de omgeving een camping vinden. Veel winkelruimtes staan leeg valt dus tegen. Campings niet open, het seizoen is nog niet begonnen. Dus dan maar door naar Grand Junction waar een goede KOA-camping is met wifi! We maken een prachtige rit door de bergen, volgen de Coloradorivier. Op het hoogste punt van de weg op 3000 m zien we de skie-ers nog bezig. Hoe verder we komen hoe warmer het wordt en de sneeuw verdwijnt. Bij een restarea wordt nog een foto van ons gemaakt foto 3. en zo rijden we deze prachtige weg door tot Grand Junction.foto 4. Hier kan de korte broek aan en kunnen we lekker buiten zitten. foto 5.

• 14 April 2015 - 12:15

Frans Hoogstrate:

bedankt voor jullie boeiende info. Ik reis met jullie mee.
    Niet wat meer tijd besteed aan Nebraska en het mooie Colorado?

Ben benieuwd naar jullie volgend bericht.

Groetjes,

Frans

• 14 April 2015 - 14:40

Jan Mulder:

Hoi familie
    Wat een prachtige camper! Ben jaloers op jullie.
    Hadden jullie niet zelf even willen skiën ? Maar in de zon zitten met de korte broek is ook lekker. Nog veel moois gewenst.

• 14 April 2015 - 19:55

Anna-jeltje:

Hallo lieverds,

Jullie hebben al weer heel wat gezien. Jullie hebben in ieder geval de ruimte ondanks dat het een Minnie Winnie is

• 14 April 2015 - 20:01

Anna-jeltje:

Tja, mijn halve reactie is maar geplaatst. Smileys werken niet.
    Vervolg dus maar, fijn dat jullie het nu wat warmer hebben dan in Minneapolis. Komt er nog een koude front aan of is dat inmiddels over gewaaid?
    Geniet ervan!
    Tût
    Anna-jeltje

• 15 April 2015 - 16:52

Petra En Andries:

Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben en hoe het weer per dag veranderd.
    En wat een mooie camper zeg, liggen jullie iedere keer in een ander bed? Met 6 slaapplaatsen is dat wel een optie. Geniet lekker verder en laat ons delen. Groetjes.