Waar gaan al die mensen naar toe? - Reisverslag uit Montréal-Ouest, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Waar gaan al die mensen naar toe? - Reisverslag uit Montréal-Ouest, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Waar gaan al die mensen naar toe?

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Mei 2017 | Canada, Montréal-Ouest

Zondag 21 mei Montreal onveilig gemaakt! eerst 50! km met de camper en daarna met de Metro. Hoe dichter we bij het centrum kwamen, hoe voller de metro werd. Wij wilden bij station Peel uitstappen maar dat deed niemand dus wij bleven ook mooi zitten. Twee haltes verder stapte bijna iedereen uit, dus wij ook. We volgden de massa, blijkt er een optocht voorbij te komen. Giants uit Frankrijk, ter ere van het 375 jarig bestaan van Montreal. Het zijn enorme poppen die door mensen via touwen en katrollen worden bewogen. De duiker 20 m hoog doet een stap als 4 mensen hangend aan een touw van een platform springen. Als ze op de grond zijn springen er anderen en lopen de eersten om en klimmen weer omhoog, enz. Imponerend. Wij bezoeken de Chinese wijk, havenkwartier, stadhuisplein en gaan met de bus naar Mont Montreal. Heel mooi park met prachtig uitzicht. Ook de kathedraal st Josef-gigantisch groot en hoog bezoeken we. Het is vandaag prachtig weer. Vanavond regent het. Morgen willen we richting Quibec-stad.

• 22 Mei 2017 - 09:07

Betty Westerik:

Hallo luitjes, Jullie genieten, wat op je selfie duidelijk is te zien. Op zang moet je maar eens duidelijk uitleggen, hoe dat met die duikers ging.
    Ik krijg straks mijn 2 kleindochters op bezoek - ook genieten.

• 22 Mei 2017 - 11:18

Frans Hoogstrate:

Hoi Oekje en Jan,

Mooie stad he, Montreal ? Enkele jaren geleden hebben we daar enorm genoten en een mooie fietstocht gemaakt langs de St. Lawrence River. Op naar Québec City : nog mooier en compacter. geniet maar heerlijk van de Franse sfeer. Bonne voyage, bonne route !

• 23 Mei 2017 - 21:59

Alida Schroder Van Der Sluis:

De verslagen worden goed gelezen, wat een tocht. De foto's zijn mooi en zo te zien genieten jullie. De optocht van de poppen al eens gezien op Facebook, in het echt zal het echt zal het wel veel spectaculairder zijn. Groetjes uit Pekela.