Van Koud naar Warm - Reisverslag uit Regina Island, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Van Koud naar Warm - Reisverslag uit Regina Island, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Van Koud naar Warm

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Mei 2017 | Canada, Regina Island

Woensdag staan we vroeg op, we zijn nog niet helemaal gewend aan de Canadese tijd. Om 7.00 uur rijden we al weer op weg 3 richting de Kootenay-pas 17.70 m hoog. Het is weer fantastisch mooi onderweg en als we boven bij de pas komen moeten we wachten want ze zijn aan het sneeuwruimen! We raken in gesprek met een Canadees echtpaar zij blijken Nederlandse Ouders te hebben, van Boven uit Hoogeveen en Hordijk uit Rotterdam! Dan vliegt de wachttijd om. In Cranbrook verlaten we weg 3 en rijden naar Fort Steele, een soort openluchtmuseum met 55 gebouwen uit 18.80, deels bemand met ambachtslieden. We rijden verder over No 3 en belanden in Fernie waar we een plek voor de nacht vinden op een gloednieuwe camping.
Donderdagmorgen is het rond het vriespunt, we rijden naar de laatste pas in dit deel van weg 3 de Crowsnest-pas 1320 m en heel mmoi en gemakkelijk te rijden. We komen nu in Alberta en tanken 171l benzine! Die isAlberta 7 eurocent goedkoper als in BC. Verschil in belasting. We zijn inmiddels ook door de tijdzone gegaan dus de klok kan een uur vooruit. In Pincher Creek kopen we BBQ spullen, het is inmiddels 24 gr C en buigen we af naar Waterton Lakes. We rijden langs de voet van de Rockys, die wit glinsteren in de zon. Op de Town-camping in Waterton staan nog maar een paar campers, De Mule-deers, Bighorn Sheeps en Grround-Squarrels lopen over de camping. Wij lopen langs het prachtige meer en genieten van de hoge bergen met sneeuw en bbq-en dus.
Vanmorgen lopen we m 8 uur al naar een waterval vlakbij de camping en rijden daarna via weg5 richting Lethbridge, het wordt erg warm en we besluitn door te rijden naar Medicinehat waar we Hw 1 nemen. De beoogde camping bij de grens met Saskatchewan is dicht en zo rijden we door tot Maple Creek waar we om 15.00 uur aankomen, het is hier ong. 40 graden, dus wij doen het kalm aan. Het is hier prairie-achtig land, dus geschikt om veel km te maken, de omgeving nodigt niet direct uit tot stoppen, maar eens kijken wat de dag van morgen brengt.

• 06 Mei 2017 - 08:14

Wouter Zwenne :

Hoi avontuur-gangers.
    Jeetje wat een grote Candees camper voor 2 personen op de reis naar het oosten.
    Gaan jullie ook naar bekende wildste sport ijshockey kijken?
    Heel prachtige natuur foto's!
    Mijn campingspullen is bijna alles verkocht en de caravan moet nog plaatsen op de marktplaats.
    Ik wens jullie een goede vakantie in Canada.
    Groetjes, Wouter

• 06 Mei 2017 - 10:53

Jan Mulder:

geniet er maar van want het is hier maar 10/14 graden met een vieze noordoosten wind.
    verder alles ok.

• 06 Mei 2017 - 12:06

Betty Westerik:

Jullie zijn in een heel andere wereld beland! 40 graden ! Ik moet er niet aan denken... Ik geniet van onze 14+ graden, waarbij je heerlijk aktief kunt zijn ! Luitjes, geniet volop. Groetjes, Betty ( koorvriendin).

• 06 Mei 2017 - 17:31

Marliese Morris:

It looks very beautifull. All the Canadians in Arizona have gone home and we had 108 degrees f yesterday.

• 06 Mei 2017 - 17:41

Petra Van Der Sluis:

Jeetje zeg, wat een temperatuur verschil. Groetjes.

• 17 Mei 2017 - 15:53

Mieke:

Ik ben pas jullie verhalen aan het lezen. Leuk Jan!
    "Behouden vaart"