Thunder Bay - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Thunder Bay - Reisverslag uit Thunder Bay, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Thunder Bay

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 Mei 2017 | Canada, Thunder Bay

Dinsdagmorgen rijden we om 8 uur weg 17 weer op, na 20 minuten zijn we bij de Walmart, voorlopig is er geen winkel wee op onze route. We doen wat inkopen en tanken voor 120 dollar benzine. Je betaalt aan de kassa en dan levert de pomp voor het betaalde bedrag. Het liezert wat en is 6 graden. Wij rijden weer verder, het landschap bevalt ons wel, veel bos en water en er is geen kop op de eg 90 km:uur max dus dat is ontspannen rijden. Bij een mooie P met nog sneeuwhopen en een waterval drinken we koffie. Als we al weer bij een grens van de tijdzone zijn nu 6 uur verschil met Nederland stoppen we weer en eten een boterham. De klok weer een uur vooruit dus, korte dagen, en rijden naar Thunder Bay. Het Terry Fox memorial is heel bekend, hij verloor een been door kanker en wilde dwars door Canada lopen om aandacht te vragen en geld te werven. Hij liep 40 km per dag maar moest na 3000 KM hier stoppen omdat de kanker terug kwam. Een jaar later is hij overleden. Het monument staat op een overlook-plaats. Hier kijk je op Lake Superior. Wij besluiten hier 2 nachten te blijven.
Woensdag rijden we naar de watervallen hier in de buurt, 10 km en lopen daar een paar mooie routes. Verder doen we het rustig aan. Het weer is beter, droog en 12-16 gr. Als de zon schijnt is het lekker buiten.

• 11 Mei 2017 - 12:57

Petr:

Wat een indrukwekkend verhaal van Terry Fox. En wat schommelen jullie met de temperatuur zeg. Ook iedere keer weer een uurtje erbij. Straks hoeven jullie helemaal niet meer naar bed.

• 13 Mei 2017 - 11:07

Ronald En Dieuwke:

Wat een belevenissen, en jullie schieten door de tijdzones heen. Veel plezier en een voorspoedige reis

• 15 Mei 2017 - 19:16

Geury De Vries:

Wat hebben jullie in die 1,5 week alweer veel gezien en meegemaakt. Geweldig om dit lezend mee te kunnen maken. Jullie biologische klok zou nog van slag raken door het doorbreken van alle tijdsgrenzen. Geniet ervan!

• 15 Mei 2017 - 21:01

Jan Mulder :

Hallo

De mensen die in jullie huis zijn hebben op de een of andere manier niet het goede wachtwoord voor WiFi ze kunnen niet inloggen zo je misschien het juiste wachtwoord via de mail kunnen doorgeven .

Groet jan Mulder

• 17 Mei 2017 - 16:07

Mieke:

Dank voor de watervalplaatjes. Ben gek op watervallen. Zo'n natuurgeweld, geweldig.