Ontario - Reisverslag uit Dryden, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Ontario - Reisverslag uit Dryden, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Ontario

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Mei 2017 | Canada, Dryden

Zondag 7 mei rijden we al weer vroeg over de 1 naar het Oosten, het waait hard en dat merk je aan het verbruik van de camper. Zo'n zware motor lust natuurlijk wel wat. We tanken 140 l benzine, kost hier 79 eurocent/l. Onze camper gebruikt 1 liter per 3,5 a 4 km! Bij de grens met Manitoba is de info nog dicht, net als de Prov. parken waar wij graag zouden kamperen. De klok moet al weer een uur vooruit. We rijden door tot Winnipeg-West en staan daar op een KOA-camping. We zijn er om 4 uur plaatselijke tijen kunnen lekker zitten lezen in de zon. ong 20 gr.
Maandag 8 mei staan we "laat" op, de wekker heeft nog oude tijd! Het regent zo nu en dan. We tanken hier vol voor 63 eurocent per liter!
We rijden mooi om Winnipeg heen, lang leve onze Tom-Tom! Verder Oostwaarts dus en het landschap verandert langzaam van droog naar moaras-achtig met bomen.
We passeren de grens met Ontario hier wordt het landschap heuvelachtig met bos en later rotsachtig als in Zweden. Bij Kenora besluiten we de afslag 17a te nemen en komen zo in deze watersportplaats. Hier kun je rondvaarten maken en rondvluchten met een watervliegtuig. Een mooi gelegen plaats waar we wat inkopen doen en een boterham eten. Via een mooie route komen we weer op de Trans-canada Hw die hier no 17 heet. Om 16.00 uur zijn we op Birchland Trailerpark in Dryden. Ze hebben net vandaag het water aangesloten dus we krijgen een plekje. Met 15 ampere stroom deze keer, we moeten een adapter gebruiken, de stekkers zijn anders dan bij 30 en 50 ampere. Fraserway heeft ons een meegeleverd, maar die past niet goed, de dekseltjes van de contactdozen op de camping zitten in de weg. De campingbaas heeft net alle deksels vervangen, onze adapter is OK dus hij haalt ons deksel er maar weer af. Alle andere zullen ook wel vervangen moeten worden denk ik. Vandaag 15 gr dus niet buiten zitten. We hebben nu 2800 KM gereden, liggen flink voor op de "planning".

• 09 Mei 2017 - 08:25

Betty Westerik:

Heeft elke staat/provincie z'n eigen tijd? Je bent er maar druk mee! En wat wisselt het met de temperatuur! Nu zit je weer in 15 graden, maar ook toch wel lekker, dacht ik zo. Binnen is het vast gezellig zitten...
    Fijne rit verder en veel genieten. Betty.

• 09 Mei 2017 - 20:25

Jan Mulder:

Ziet er weer fantasties uit daar . Het weer word hier ook langzaam beter . Nog geen last van het water er word hier gepraat over overstromingen , hoop dat jullie er vrij van blijven . Nog heel veel fijne km gewenst.

• 17 Mei 2017 - 16:02

Mieke:

Dat stuk dat op Zeden leek, reed je toch wel met de ogen dicht? Dat ken je nu wel. Leuk dat afwisselende landschap.