Van Carcross naar Haines - Reisverslag uit Haines, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Van Carcross naar Haines - Reisverslag uit Haines, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Van Carcross naar Haines

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Mei 2019 | Verenigde Staten, Haines

Maandagmorgen waren we dus in Carcross en hebben daar nog een route gelopen. Een oud rommeltje van de eerste pioniers hier. Ook het oude kerkje met een gebrandschilderd raam dat ze in 1860 of zo op de rug over de bergen hebben gedragen. Wat gaat het tegenwoordig dan gemakkelijk. We reden naar Skagway. Deze 100 km zijn werkelijk imponerend! 2000 m hoge bergen met sneeuw om je heen, watervallen en prachtige meren. We maken weer veel te veel foto's. We lopen over de Yukon Suspension Bridge en rijden later Alska binnen. We moeten door de Amerikaanse douane, dat duurt zeker 45 min. Je mag geen fruit, varkensvlees enz meenemen. Onze karbonade en worstjes komen deze keer dus van de koe! We moeten alsnog een Esta formulier invullen en 12 US $ betalen en dan mogen we verder. In Skagway vinden we een mooie plek op de camping vlak bij de haven. Skagway is geliefd bij Cruise organisaties. Het is een mooi oud stadje, maar het stikt vand juweliers, treintjes bussen helicopterbedrijven etc. Dinsdagmorgen om 7.00 uur fluit de stoomtrein al en liggen er 4 cruise schepen. Zomaar 10.000 toeristen er bij. De Holland Am. Lijn is met de Nieuw-Amsterdam het grootst. Wij rijden om 11 uur van de camping naar de haven, checken in voor de ferry en gaan dan lopend de stad in. De winkeliers hebben weinig belangstelling voor ons als ze zien dat wij niet van een schip komen. Wij hebben geen badge op. Als we de boot op rijden moet dat achteruitrijdend met een bocht gebeuren, anders kunnen we er niet op! Gelukkig worden we goed begeleid. De boottocht is prachtig, al waaien we bijna van het schip zo hard waait het. we zien nog zeeleeuwen op een rots en diverse vogels. Maar de zon schijnt, we hebben e laatste dagen prachtig weer.

• 29 Mei 2019 - 05:03

Roel Wekema :

Zo te zien genieten Jullie er goed van . Pas maar op en Val niet van de Bood de zee Leeuwen eten graag Maak er maar weer wat Mooie Dagen van en geniet Roel

• 29 Mei 2019 - 05:13

Geury De Vries:

Weer een prachtig verhaal. Het lijkt mij schitterend om zo'n reis te maken.

• 29 Mei 2019 - 11:54

Petra Van Der Sluis:

Wat een heerlijke tocht, geniet met jullie mee.