Van Haines naar Kluane NP - Reisverslag uit Haines, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Van Haines naar Kluane NP - Reisverslag uit Haines, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Van Haines naar Kluane NP

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

30 Mei 2019 | Verenigde Staten, Haines

Woensdag reden we van Haines de Haines Hwy richting Haines Jct. Al weer spectaculaire vergezichten, bergen en meren. De beren lieten zich niet zien. Friese medereizigers die later dezelfde route reden zagen er wel 3! Onderweg stopten we bij verscheidene foto-punten. Bij de Million Dollar Falls lopen we een route langs de waterval en maken weer teveel foto's. De camping daar ligt teveel in de bomen vinden we. We rijden verder en 20 km voor Haines-jct vinden we bij het mooie Kathleen Lake een mooie plek. Hier sta je stand-alone het kost ook maar € 10,00. BBQ kan maar vuurtje stoken niet, het is allemaal veel te droog. Donderdag besluiten we toch maar verder naar het Noorden te gaan naar het Kluane NP, moet erg mooi zijn en we hebben nog dagen over. De eerste 60 km zijn redelijk saai,. Maar dan komen we bij een meer, met hoge bergen. Zand stuift hier over de weg. In het Visiters centrum krijgen we uitleg en verwijzen ze ons door naar een mooie camping verderop. Hier leven Dall Sheep, en inderdaad krijgen we ze voor de lens. We waren om 13.30 uur al pp de camping en kunnen lekker in de zon genieten van een boek.

• 31 Mei 2019 - 09:12

Jolanda Drewes-Keuning:

Dus het is weer te droog in die contreien, net als hier eigenlijk. Toch maar genieten van de bergen en wilde schapen. Mooie dieren! Nog een paar dagen en dan keren jullie om?
    Veel plezier! Jolanda

• 31 Mei 2019 - 13:03

Roel W :

Wat is Het Daar Mooi Zo te zien Wide schapen watervalen Wij zijn van daag donderdag naar Zwolle gedaan even over de markt Dientje has gekocht Maandag weer op weg naar Eelde Jullie Daar Nog Veel plezier Gr Roel

• 31 Mei 2019 - 16:21

Jan Mulder:

Wat een prachtige foto,s en die omgeving je zou er serieus over denken om daar langer te blijven .
    Super gaaf . Nog heel veel mooie km. Met net zulke mooie plekjes .

• 31 Mei 2019 - 18:07

Wim Van Der Weerd:

Dag Jan & Oekje, wat een mooie tochten maken jullie. En mooie foto's ook. Nog veel plezier en goede reis verder.Op de OLG-app zag ik sneeuw dacht ik, klopt toch?