Petrified Forrest - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Petrified Forrest - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Petrified Forrest

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 Oktober 2022 | Verenigde Staten, Holbrook

Vandaag Vrijdag 15 okt reden we naar de noordelijke ingang van Petrified Forrest, ongeveer 40 km van de camping.

Hier kom je in een onwaarschijnlijk mooi gebied dat zo'n 220 miljoen jaar geleden is ontstaan.

Wij reden eerst naar Painted Dessert waar een vooral rood gekleurd landschap is ontstaan. Veel uitzichtpunten waar we stopten en natuurlijk ook koffie dronken. Prachtige kleuren en rotsformaties. Richting Petrified Forrest kruis je de oude Route 66. Een oude cadillac markeert het punt waar deze weg vroeger liep. Verder in het park weer heel veel uitzichtpunten met versteende bomen in alle kleuren en maten. Ook zijn er rotstekeningen van zo'n 600 jaar geleden. Ondanks de warmte lopen we nog een mooie trail tussen versteende bomen door. In de reisgidsen staat dat je de hele route in 1 uur kunt rijden, wij deden er 6 uren over en hebben er van genoten. Waar we morgen terecht komen weten we nog niet. Richting Albuquerque in ieder geval

• 15 Oktober 2022 - 12:05

Marijke:

Erg mooi! Ik zag de oude auto. Volgens mij heb ik dit auto door foto al eerder gezien? Dan zijn jullie vorige keer ook geweest?

• 15 Oktober 2022 - 13:16

Jorrit :

Ha Jan [e-38] Oekje,

Wat een mooi verslag van jullie avontuur. Hoe bevalt deze camper? Wat is de temperatuur daar? Pas maar op dat ze jullie niet van de weg halen wegens te langzaam rijden ;-). Geniet van de reis en we blijven jullie volgen.

Gr. Jorrit, Marjolein, Marre en Niek

• 15 Oktober 2022 - 15:41

Andries En Petra Van Der Sluis:

Wat weer een prachtige foto`s en heerlijk verhaal.

Fijn dat we zo mee kunnen reizen, en wat heerlijk dat jullie de tijd hebben en nemen om alles goed te bewonderen.

Groet Petra en Andries.

• 15 Oktober 2022 - 17:42

Jolanda Drewes:

Petrified forest, daar waren wij ook in 1995. Prachtig! Heel veel plezier samen en leuk dat we zo kunnen meegenieten!

groet, Hank en Jolanda

• 15 Oktober 2022 - 18:49

Geury De Vries:

Hallo Jan en Oekje,

De foto's laten weer prachtige beelden zien.

Jullie hebben een mooie camper.

Geniet er maar van!

Hartelijke groet,

Geury

• 15 Oktober 2022 - 20:41

Leco:

Lieve pake en beppe,

Prachtige fotos, ik ben erg beniewd op wat jullie verder nog gaan zien op avontuur in Amerika.

Rij veilig en veel plezier daar.

Leco.

• 15 Oktober 2022 - 22:13

Kees Toppen .:

Hallo globetrotters, allemaal prachtig hoor , blijf genieten. Groet Liesbeth en Kees.

• 15 Oktober 2022 - 22:33

Marga:

Hoi Oekje en Jan,

Wat heerlijk om weer jullie verslag te lezen en te merken dat jullie genieten! Heel veel plezier daar! Dat mooie weer moet je maar op de koop toe nemen, hier is het druilerig! Groetjes uit Apeldoorn

• 16 Oktober 2022 - 01:40

Anna-jeltje :

Wat reizen jullie weer door een mooie omgeving. Geniet ervan!

Liefs Anna-jeltje

• 17 Oktober 2022 - 10:02

Wim En Ria:

Hoi Jan en Oekje,

Wat leuk om jullie te volgen!

Prachtige beelden en verslag!

Ik kijk alweer uit naar de volgende [e-1f60a].

Geniet ervan zou ik zeggen, maar dat

doen jullie al!

Hartelijke groet,