Regen, harde wind en kouder. - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Regen, harde wind en kouder. - Reisverslag uit Albuquerque, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Regen, harde wind en kouder.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Oktober 2022 | Verenigde Staten, Albuquerque

Zaterdagmorgen rijden we redelijk op tijd verder naar het Oosten weer via HW 40. Dit is een Interstate weg met heel veel vrachtverkeer.

De Santa Fe spoorweg ligt er naast, we zien heel veel kilometerslange treinen. Onderweg wat inkopen bij de Walmart gedaan, lange rijen voor de kassa's, maar niemand heeft haast! Bij de grens tussen Arizona en New Mexico drinken we koffie op een prachtige Rest-area. Hier gaan we door de tijdzone en moet de klok een uur vooruit! Korte dag dus vandaag. We rijden naar Bluewater Statepark waar we een mooie plek vinden. Hier willen we wel 2 nachten staan. We kunnen nog een poos buiten zitten in de zon en genieten van de omgeving. Vanavond gaat het hard waaien en regent het, zelfs even hagelstenen.

Zondagmorgen is het regenachtig, koud weer, dus blijven we niet, maar rijden richting Albuquerque. We rijden door lavavelden en prairie maar ook tussen prachtige rotsformaties door. De camping leek veelbelovend, maar op onze bestemming is alleen een benzinestation, beroemd punt op Route 66. Bij navraag blijkt dat we deze route 10 km moeten vervolgen en inderdaad komen we bij Enchaned Trails RV Park. Deze grote camping heeft veel retro spullen en een museum en is verder dik in orde. Later op de middag is het droog, maar 7 gr is koud. Morgen wordt het beter zegt de Camphost. Wij willen dan Old Town Albuqueque verkennen.

• 17 Oktober 2022 - 18:10

Mieke:

Dank jullie dat we weer mee mogen reizen. Leuk om een andere wereld door jullie ogen te zien. Veel plezier en kör forsiktikt.

Hälsningar, Mieke

• 17 Oktober 2022 - 18:19

Geury De Vries:

Een dagje de weergoden trotseren! Hopelijk wordt het weer, weer beter.

Hartelijke groet,

Geury

• 17 Oktober 2022 - 21:31

Jaap En Henny:

Wat een mooie beelden van jullie route. Als we deze zo bekijken komen allerlei goede herinneringen aan onze reis in zuidwest USA (al weer langer gelden) naar boven.

Wat moet het geweldig zijn om opnieuw daar te zijn; om je familie weer te zien en rond te toeren met een camper. Geniet er van!!!

Fijn dat we via het reisverslag kunnen meekijken naar jullie belevenissen.

Veel plezier!!!

Jaap en Henny

• 17 Oktober 2022 - 22:33

Anna-jeltje :

Een soort museum camping. Leuk! [e-1f618]

• 18 Oktober 2022 - 21:04

Kees:

Hopelijk hebben jullie goede verwarming in de camper .