Helemaal naar Kingman - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Helemaal naar Kingman - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Helemaal naar Kingman

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

29 Oktober 2022 | Verenigde Staten, Page

Vrijdagmiddag 28 okt. staan we op een RV park in Kingman. De afgelopen dagen hebben we in Stateparks gestaan zonder internetverbinding.

Dinsdag 25 okt rijden we van Page weg no 89 naar Kanab. Prachtig. In Kanab een stukje naar het Noorden en dan gaan we door Zion NP naar Hurricane. Voor Zion moeten we entree betalen en extra omdat we door een tunnel van 1600 m. moeten en het verkeer uit tegengestelde richting stil wordt gezet zodat wij door het midden kunnen, zonder de camper te beschadigen. Zion is weer onbeschrijfelijk mooi, maar veel drukker dan een aantal jaren terug. Bij Hurricane Staan we op de overflow van Quail Creek Park, de camping is vol! Wel een heel mooi plekje.

Woensdag rijden we via st George en weg 15 richting Las Vegas, niet zo'n interessante route, maar wij nemen de afslag naar Valley Of Fire st. p. De camping is vol! staat op een bordje, maar dat hebben we eerder meegemaakt. Dus wij betalen entree, $15,- en rijden naar de camping, die is inderdaad vol. Er is nog een camping, zonder elektr. en wateraansluiting, maar dat is voor ons geen probleem. We vinden een goed plekje onder de rode rotsen, 100 m. van de plek waar we 6? jaar geleden stonden. We besluiten 2 nachten te blijven, kunnen we donderdag terug naar Overton voor LPG voor ons gasstel en koelkast en voor Benzine. Daarna doen we een ronde door het park en verbazen ons weer over de prachtige kleuren en vormen van de rotsen. We lopen naar de 1000 jaar oude rotstekeningen en genieten later nog een uurtje van de zon. 16.45 verdwijnt hij achter de bergen en 18.15 is het donker. Vandaag rijden we in de richting van de Hoover Dam over een heel mooie route die door het Lake Mead St. p. gaat. We vermijden zo de drukte van de snelweg en Las Vegas. Daarna rijden we weg 93 erg saai door de woestijn naar Kingman. We zijn er al om 12.30 er is nog 1 plekje, wel mooi voor een RV park, daar hebben we geluk mee. Zondag is het Halloween, misschien is het daarom zo druk.

We blijven hier morgen ook nog.

• 29 Oktober 2022 - 11:18

Jorrit :

Ha Jan en Oekje,

Mooie route zo te lezen! Bijzonder dat het druk is op de campings in deze periode van het jaar. Hebben jullie al een outfit voor halloween? ;-)

Gr. Jorrit, Marjolein, Marre [e-38] Niek

• 29 Oktober 2022 - 11:50

Wim En Ria:

Hoi Jan en Oekje,

Wat een prachtige foto's er ook weer bij!

En wat een mooie route.

Bijzonder dat alle verkeer voor jullie moet worden stilgezet om door een tunnel te kunnen [e-1f605].

Groet, Wim en Ria

• 29 Oktober 2022 - 12:56

Geury De Vries:

Dag Jan en Oekje,

Dit ziet er weer prachtig uit! Wat een kleuren! Onbeschrijfelijk die mooi natuur!

Groetjes,

Geury

• 31 Oktober 2022 - 19:51

Andries En Petra Van Der Sluis:

Wat een prachtige route en idd schitterende herfstkleuren.

Verbazend dat het nog zo druk is onderweg.

Wij varen vandaag naar Ameland om van onze 4 dagen te gaan genieten.

Groetjes Andries en Petra.