Kirkenes* - Reisverslag uit Kirkenes, Noorwegen van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Kirkenes* - Reisverslag uit Kirkenes, Noorwegen van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Kirkenes*

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

11 April 2024 | Noorwegen, Kirkenes

Donderdag 11 april varen we na ons bezoek aan Kirkenes weer terug nu richting Hammerfest aan de Noorse westkust,dus weer om Noordkaap heen. Gisteren kwamen we na diverse tussenstops in Honningsvag. Dit is maar een kleine plaats met een paar winkels en nu nog veel sneeuw en half gesmolten sneeuw op de straten. Wij zijn hier lang geleden met de veerboot overgevaren op weg naar 6de Noordkaap en weer terug. Nu is er een tunnel dus gaat het verkeer Honningsvag voorbij. Heel veel medevaarders van ons stappen hier op de bus naar Noordkaap, we liggen hier 3 uren, Een paar enthausiastelingen gaan sneeuwschoen lopen de berg op. Wij gaan lopend het plaatsje verkennen, maar hebben dat al gauw gezien. Veel leegstaande winkels, het toeristenseizoen is nog niet begonnen. Wij zitten comfortabel op het launchdek, lezen wat en genieten van de omgeving. Later varen we verder richting Kirkenes. Zo komen we ook op meer open zee en slingert het schip behoorlijk door de hoge golven. Vannacht hebben we er geen last van al gaat het aardig tekeer.

We zijn om 9 uur in Kirkenes. Wij volgen het aanmeren op het bovendek en lopen een rondje op dek 5 hier kun je rondom het hele schip lopen. Voor de excursie te voet was weinig belangstelling dus we hadden besloten zelfstandig te gaan, maar er is regen en natte sneeuw, dat nodigt niet uit! Wij blijven lekker aan boord. Een excursie naar de Russische grens hoeft ook niet van ons. Om 12.15 varen we dus weer, de terugweg is begonnen. Vast net zo mooi als de heenweg.

• 11 April 2024 - 19:16

Anna-jeltje :

De tijd vliegt voorbij. Geniet er nog van op de terugweg langs vast weer mooie uitzichten. Liefs [e-1f618]