Lofoten - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Lofoten - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Lofoten

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 April 2024 | Noorwegen, Svolvaer (Lofoten)

Vrijdag 12 april zijn we vroeg wakker, we denken dat we om 8 uur bij de bus moeten zijn voor een excursie. Eerst ontbijten en dan vertrekken. Nee dus we zijn met de dagen in de war. We zien onderweg diverse keren walvissen "spuiten" te ver weg om foto,s van te maken. Om 11 uur met de pendelbus naar Hammerfest. Vroeger ook eens geweest maar dan in de zomer. We lopen wat rond er is niet zoveel te beleven. 1,5 uur later weer terug op het schip. We krijgen hoge golven later het schip danst op en neer en heen en weer. Wij worden gelukkig niet zeeziek.

Zaterdag 13 april dus weer vroeg wakker en ontbijten. Daarna de bus in. We maken een 4 uur durende reis door Vesteralen en de Lofoten. Een heel mooie tocht met prima uitleg. We bezoeken het Trondenes Historic Center Oud Kerkje Boerderij uit de Vikingtijd en een mooi museum. Onderweg diverse fotostops en op een veerboot koffie met wat lekkers. In Sortland gaan we weer aan boord en varen we een van de mooiste delen van de route, smalle doorgangen tussen de bergen en langs de prachtige Trolfjord. Soms wat zon maar ook regen. Op het buitendek waaien we bijna weg! Temp 5-7 gr. WE varen nu richting Tromso en krijgen hoge golven verwachtmen, losse spullen in de cabine opruimen en je rustig houden is het beste. We zullen zien...

• 13 April 2024 - 22:18

Geury De Vries :

De excursies die jullie maken zijn wel divers. Zo zien jullie toch heel veel.

• 13 April 2024 - 22:42

Andries En Petra :