Tromso - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Tromso - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Tromso

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 April 2024 | Noorwegen, Honningsvåg

Dinsdag 9 april varen we naar Tromsö weer langs mooie bergen met nog veel sneeuw en af- en toe flinke golven. Het weer is wisselend, soms regen en soms een beetje zon. Aan boord is het comfortabel en warm. We komen om 14.15 aan en gaan naar de klaar staande bus voor een veelbelovende excursie. Helaas de kabelbaan heeft "machinepech" en het zeeaquarium wordt vervangen door een museum. We gaan wel een klein stukje sightseeing door de stad doen, een beetje troosteloos omdat het regent en de sneeuw smelt waardoor overal grote plassen water liggen en ook nog plakkaten sneeuw. De bus brengt ons over de grote betonnen boogbrug naar de "Arctic cathedral" een mooie kerk met een fantastisch glas-in lood raam dat de hele eindgevel beslaat. De moeite waard. Daarna naar het Sami en visserij museum vlak bij het centrum. Wel aardig, maar wat rommelig. Wel mooie Lapse klederdrachten. Wij besluiten hierna lopend naar het schip terug te gaan, je kunt hier niet verdwalen volgens de gids, je komt vanzelf weer bij het water en als je de waterkant volgt weer bij ons schip. We lopen door de winkelstraat, deze wordt opnieuw ingericht en bestaat uit split, wel veel op toerisme gerichte winkels. 18.15 uur vertrekken we weer en start ons diner, buffet deze keer. We gaan op naar Honningsvag van waaruit er morgen excursies naar de Noordkaap zijn. Wij zijn daar al eens geweest en blijven in de buurt van ons schip denken we. We dienen een klacht in over de excursie en horen later dat we de helft van ons geld terug krijgen.

• 10 April 2024 - 15:11

Geury De Vries:

Weer een hele ervaring rijker!

• 10 April 2024 - 21:20

Mieke:

Wat heerlijk dat ik jullie kan volgen op deze geweldige reis. Jaloersmakend. Dank voor de updates Jan. Groeten vanuit Oosterbeek

• 11 April 2024 - 09:40

Petra En Andries Van Der Sluis:

Dag Jan en Oekje,

Weer heerlijk op reis, deze keer iets minder ver maar zeker niet minder mooi.

We volgen jullie weer met veel plezier.

Voor jullie genieten en maak maar weer mooie verslagen, zodat wij weer mee kunnen genieten.

Groet Petra en Andries.

• 11 April 2024 - 10:17

Jan:

Jullie maildres was van de lijst verdwenen. We merkten het gisteren pas[e-1f625]

• 11 April 2024 - 11:17

Wim En Ria:

Dag Jan en Oekje,

Mooi om jullie te volgen.

Wat jammer van de excursie, maar goed dat jullie je daarover laten horen.

En... tijd om met de lapjes te werken, Oekje [e-1f609].

Krijg je nog inspiratie onderweg? Of was je ontwerp al klaar?

Hartelijke groet vanaf Vliegenstein