Vancouver-Clinton - Reisverslag uit 70 Mile House, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Vancouver-Clinton - Reisverslag uit 70 Mile House, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Vancouver-Clinton

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Mei 2019 | Canada, 70 Mile House

Wij zijn nu in Clinton een bijzondere plaats in Brits Columbia. Veel "antiek" zaken hier. Nou ja Rommelmarkt spullen dus. We staan op Gold Trail RV park, ook bijzonder, vooral het restaurant, maar het eten is heerlijk.
Maandag hadden we een prima reis van huis naar Vancouver. We landen wat te laat en de shuttle liet even op zich wachten, dus ook later in ons hotel. Contact met Canadream onze camperleverancier lukte niet goed en dinsdagmorgen ging er bij de organisatie ook van alles fout Zodoende reden we pas om 16.00 uur met de camper weg. Het is een joekel van 10 meter met een slide-out. We hebben een apart slaapgedeelte, veel ruimte dus.
Het was al spitsuur en dan dwars door Vancouver! Maar onze Tom-Tom redde ons. Inkopen gedaan bij Walmart en daarna via weg 99 naar het Noorden. Bij Shanon Faals vonden we een campnig, het was toen al @!.00 uur! Dinsdagmorgen een mooie wandeling gemaakt naar de prachtige waterval en nog houtsnijwerk bekeken. Daarna verder op weg 99 naar Whistler, bekend van de Olympische winterspelen. Een fantastische route, de zon scheen. Whistler is heel gezellig, maar wij reden verder naar Nairn Falls Prov. park. Hier kregen we een mooie plek. Lekker in de zon zitten lezen en een mooie wandeling gemaakt. Vanmorgen weer verder met mooi weer door de bergen, weer prachtige natuur. Bij Hat Creek gestopt, 12 jaar geleden waren we ook bij dit museum dorp, het is nu veel toeristischer en drukker geworden. We zijn daarna doorgereden via weg 97 naar Clinton waar we om !6.00 uur aankwame. Go Canada heeft een goudklomp ergens verstopt, die moet gevonden worden en een foto van gemaakt. Je kunt er een prijs mee winnen. De foto is gemaakt! Morgen verder naar het Noorden. Tot nu gaat het prima en hebben we al weer veel gezien.

• 17 Mei 2019 - 15:17

Geury De Vries:

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben. petje af voor jou jan dat je met zo'n gevaarte direct dwars door Vancouver gereden hebt. De natuurfoto's zijn weer prachtig.
    Geniet van jullie tocht!!!
    Groetjes,
    Geury

• 17 Mei 2019 - 15:50

Jeanne:

Klinkt allemaal goed. Herkenbaar zo'n camper. Wij hadden in 1997 ook zo'n joekel. Heel comfortabel. Hoe is het weer?
    Veel genoegen, lekker loskomen van de Hattemse besognes.
    Hgr. Jeanne

• 17 Mei 2019 - 16:03

Jolanda:

Dat soort campers hebben wij veel gezien afgelopen zomer! Wij waren in 100 Miles House! Mooi dat het weer goed is en dat jullie de grote stad achter je hebt gelaten.
    Geniet er maar lekker van! groet, Jolanda

• 17 Mei 2019 - 16:09

Anna-jeltje :

Dat ziet er allemaal weer fantastisch en herkenbaar uit. Tip, boodschappen en muurschilderingen in 100 mile als jullie daar nog niet voorbij zijn. Liefs, A-J

• 18 Mei 2019 - 07:05

Betty Westerik:

Al lezend ga ik van kippenvel op m'n armen (rijden in spitsuur door een grote stad) naar een bevrijdende glimlach ( lekker in de zon zitten lezen). Jullie genieten en ik kan er al lezend van mee genieten.
    Ook ik ga nu, lekker in de zon zitten lezen, maar op mijn balkon..... Lieve groet, Betty.

• 18 Mei 2019 - 14:24

Ronald:

dat is geen camper, wow, dat is een caaammmmmper

• 19 Mei 2019 - 04:46

Roel Wekema:

Zo te zien genieten Jullie wel en wat een Mooie kemper Nu Wij hebben ook een Mooi vac gehad Daar en frankrijk Wij gaan Nu zondag weer naar Hattem Daar lekker fietsen door de bossen Gr uit Eelde R & D

• 20 Mei 2019 - 06:42

Petra Van Der Sluis:

Wat een start, en wat een camper. Heerlijk die ruimte, maar het vereist ook weer meer stuurman kracht. Jouw wel toevertrouwd Jan.
    Prachtige foto's, heerlijk genieten hoor.
    Groetjes Petra en Andries