Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Smithers

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

20 Mei 2019 | Canada, Smithers

Vrijdag reden we al vroeg weg van Clinton over weg 97 naar het Noorden. Het regende hard en de wolken hingen voor de heuvels zodat we weinig van de omgeving konden zien. Bij 100 Mile House doen we inkopen. Het landschap is hier erg mooi met hoge heuvels, landbouw en bos. Het wordt hier een lang weekend vanwege Victoria-day maandag. Veel mensen treffen elkaar op de camping dus het wordt druk. De eerste camping waar we wilden staan was dan ook vol. We kregen toch een mooie plek op campsite Cariboo Place. Zaterdagmorgen redelijk vroeg op pad en zo waren we al op tijd in Princ George, hier gaan we lekker BBQ-en. Zondagmorgen eerst tanken. Er kunnen 208 liter benzine in de tank, maar wij tanken al voordat hij 3/4 leeg is. De benzine kost hier $1,40 = 93 eurocent. We rijden nu weg no 16 naar het westen. In Vanderhoof! bezoeken we het plaatselijke museum en krijgen we info. We rijden tot Fraserlake waar we al om 12 uur zijn. Hier zijn prachtige staplaatsen aan het meer, helemaal gratis. We eten een broodje en rijden dan een circle-route rond het meer. Erg mooi, maar een groot deel gaat over gravelweg met "wasborden" Daar houdt onze camper niet van, we stuiteren over de weg! We kunnen voor de camper uit de wind lekker buiten zitten. Vanmorgen vroeg was het erg mistig, maar gelukkig klaarde het snel op. We staan nu dus in Smithers. Morgen naar ....

• 21 Mei 2019 - 04:17

Alwina:

Hallo Jan en Oekje,

Wat leuk jullie verslag te lezen. En hoe herkenbaar ook. Jullie zijn al een flink stuk naar het noorden getrokken. Er staat jullie nog veel moois te wachten. Eén fijne reis verder.

Liefs Alwina

• 22 Mei 2019 - 07:51

Mieke:

Zo leuk jullie dagboek te lezen. Oekje alles oke?
    Fijne reis. Ik blijf lezen.

• 23 Mei 2019 - 04:57

Petra Van Der Sluis:

Prachtige vergezichten. De huizen lijken soms wel een eeuw terug. Geniet.
    Groetjes van ons.

• 24 Mei 2019 - 04:24