Van Smithers naar Iskut - Reisverslag uit Smithers, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Van Smithers naar Iskut - Reisverslag uit Smithers, Canada van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Van Smithers naar Iskut

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 Mei 2019 | Canada, Smithers

Wij staan nu (donderdag) op een campiing in Iskut vlakbij Hwy 37 nar het Noorden, Halverwege Meiadin en Watson Lake. We schieten al mooi op.
Dinsdag reden we verder over weg !^naar Hazelton. Maar een klein eindje maar erg de moeite waard. In Hazelton op de Ksan Campsite gestaan, mooie plek. Het indiaans museum bezocht met een gids en in Kispiox de 15 totempalen bewonderd. 's avonds BBQ en kampvuur!
Woensdag verder naar Kwitanga en daar rechtsaf weg 37 naar het Noorden, tot Meziadin Lake Prov park. Een prachtige plek, alleen heel veel steekmuggen, komt van het warme weer zeker, het is 27 gr! We worden ondanks het kampvuur flink gestoken! Vanmorgen al vroeg op weg naar Stewart via weg 37a. Bij de gletcher voor Stewart weer te veel foto's gemaakt natuurlijk. Stewart is net als buurdorp Hyder niet veel soeps. De natuur is overweldigend mooi. Hyder ligt net over de grens in Alska, je kunt zomaar de grens over naar de VS. Terug moet je wel je paspoort laten zien. In Hyder kun je veel wildlife zien, maar de beren waren er nu nog niet omdat de zalmtrek nog niet is begonnen. Omdat het ging regenen besloten we terug te rijden naar Meziadin juction en weg 37 te vervolgen. Een lange rit met aan onze linkerkant de hoge Coast Mountains die met sneeuw bedekt zijn. Vandaag geen beer gezien! Gisteren zagen we er 3! Morgen maar weer verder noordwaarts. Wij genieten!!

• 24 Mei 2019 - 05:31

Geury De Vries:

Mooi te horen dat jullie genieten. Ik geniet van jullie verhalen! Jullie hebben weer prachtige foto's geplaatst. Wat een avontuur!!!

• 24 Mei 2019 - 05:49

Anna-jeltje:

Hallo Lieverds,

jullie gaan nu een voor mij nieuwe route beginnen. Jammer van de muggen, want het is daar erg mooi!
    Jullie hebben al meer beren gezien dan wij vorig jaar volgens mij, maar ja, wij hadden wel de zalmen erbij.
    Wat een weer hebben jullie, ik dacht dat wij het warm hadden gehad vorig jaar zomer maar dit is volgens mij wel weer bijzonder.
    Leuk die rondleiding, was erg interessant.
    Blijf genieten van het mooie Canada!

Tut,
    Anna-jeltje

• 24 Mei 2019 - 07:08

Jaap En Henny:

Prachtig, die reis van jullie. En wat is het er al warm! Je krijgt er bijna zin om ook eens weer die kant op te gaan.
    Nog veel plezier toegewenst en blijf genieten!

• 24 Mei 2019 - 16:39

Frans Hoogstrate:

We genieten van jullie impressies en foto’s. Safe travels!
    Groeten van Ina & Frans

• 25 Mei 2019 - 14:01

Marliese Morris:

Beautiful pictures. Glad you are having such a nice time. We came back from a fam. reunion in Branson, Mo.

• 25 Mei 2019 - 14:01

• 25 Mei 2019 - 14:04

• 02 Juni 2019 - 03:31

Mieke:

Wat is dat nou? Bang voor een paar neefjes? Met jullie Fridhem-ervaring?
    Fijne tijd nog.