Sanddunes - Reisverslag uit Alamosa, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Sanddunes - Reisverslag uit Alamosa, Verenigde Staten van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Sanddunes

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

21 Oktober 2022 | Verenigde Staten, Alamosa

Vrijdag 20 okt zijn we al vroeg op pad, op zijn Amerikaans vroeg naar bed en vroeg weer op. 8.30 rijden we de camping af doen inkopen en rijden weg 522 naar het noorden. Een eentonige rechte weg door woestijnachtig gebied. Bijna geen bewoning, hier-en daar een stacaravan die als huis dient. Westeken de grens met Colorado over en in San Luis tanken we benzine. Er kan 200 liter in de tank, maar de RV lust ook wel wat. Verder via weg 169 naar de Great Sand dunes NP. Hier moeten we $ 25,- entree betalen. We lopen een stuk tot de eerste duintopjes, kost moeite op deze hoogte en door het losse zand. Met snowboarden roetsen mensen van de heuvels af.

De duinen imponeren door hun hoogte sommige zijn 230 m. hoog. Wij rijden door naar Alamosa waar we een mooie camping vinden. Kunnen nog een paar uurtjes van de zon genieten. Vannacht kan het 4 gr gaan vriezen hier. Als we geen internet hebben komen er geen verslagen, kan dus even duren.

• 21 Oktober 2022 - 07:44

Anna-jeltje :

Wat een mooi gebied! Fijn dat het afkoelt zodat je goed kan slapen. Op naar de volgende mooie plaatsen. [e-1f618]

• 21 Oktober 2022 - 11:11

Marijke:

Prachtig foto's!

• 21 Oktober 2022 - 13:06

Demi:

Wat een fantastische foto’s pake en beppe en wat leuk om al jullie avonturen te lezen! Nog heel veel plezier

• 21 Oktober 2022 - 16:51

Geury De Vries:

Zo te zien hebben jullie weer een mooie afwisselende reis.

Geniet ervan!!

• 21 Oktober 2022 - 20:04

Frans Hoogstrate :

Het Great Sand Dunes National Park vonden wij één van de hoogtepunten van onze reis. Wat fantastisch mooi, hè. Als het ware vanuit het niets doemen de imposante duinen op. Nog op de top geweest? We hebben nog gezwommen in de Medano Creek; zal nu wel te koud zijn. Ga beslist naar de fantastische hot springs in Pagosa Springs op jullie route naar Durango, een geweldige plaats. Groetjes van ons

• 26 Oktober 2022 - 15:49

Kees: