Naar Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu Naar Trondheim - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Jan Eppinga - WaarBenJij.nu

Naar Trondheim

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 April 2024 | Noorwegen, Trondheim

Vrijdagavond voeren we om 20.30 de haven van Bergen uit. Het eerste traject zaterdag bracht ons via diverse stops in Alesund. Hier hadden we een hele dag tijd om de stad te bezoeken. In deze periode vaart men niet door de Geirangerfjord in verband met de winterse omstandigheden, zo blijft er tijd over voor Alesund. Wij verkennen de stad die bekend staat om zijn Jugendstil gebouwen eerst lopend en 's middags met een treintje. Dit brengt ons ook naar een hoog gelegen uitzichtpunt boven de stad. Het weer is goed, 4 gr en helder, dus prachtige vergezichten. We zijn voor het diner weer aan boord. Het eten is meer dan uitstekend en er is erg veel keuze. We bezoeken nog een voorlichting over de dag van morgen en zitten tot 21 uur op het panoramadek en genieten van de mooie omgeving.

Zaterdagmorgen gaan we na het ontbijt kijken hoe we in Trondheim aanleggen. Daarna lopen we de stad in naar de Nidaros-domkerk.

Erg groot en mooi, gebouwd rond 1200. Romaans/gotische stijl. Trondheim is mooi met prachtige houten huizen en grote gebouwen. Veel rood en geel geverfd. Wij moeten 12.45 uur weer aan boord zijn want er wordt niet gewacht op achterblijvers. Het weer was tot 14.00 uur goed 10 graden. Daarna wat regen. We varen nu tussen honderden eilandjes door richting de Lofoten. Daar maken we morgen een excursie.

• 08 April 2024 - 12:28

Geury :

Nog maar een paar dagen weg en dan hebben jullie al zoveel moois gezien!

• 08 April 2024 - 13:38

Ina & Frans Hoogstrate :

Beste Jan [e-38] Oekje, hartelijk dank voor jullie verslag. Zo te zien zijn jullie weer een mooie reis aan het maken.

In gedachten reizen we met jullie langs de mooie Noorse kust mee. Geniet ervan en zeker van het uitbundige eten aan boord!